Paragrafen

Bedrijfsvoering

Verbetering informatievoorziening
De doelen van onze organisatie, de regionale samenwerking, maar ook veranderende wetgeving vragen om een forse doorontwikkeling van de informatievoorziening. Vanaf 2019 zijn we bezig met het uitvoeren van het meerjaren-uitvoeringsplan. De belangrijkste verbeteringen vinden plaats op het gebied van plaats- en tijdsonafhankelijk samenwerken, datagedreven werken, basis op orde brengen, faciliteren van businessontwikkelingen en wettelijke ontwikkelingen (o.a. Omgevingswet en digitale toegankelijkheid).

Informatiebeveiliging en privacy
We beseffen dat informatiebeveiliging en privacy met de toenemende digitalisering van werkprocessen en dienstverlening steeds belangrijker is geworden. We hebben begin 2020 ervaren (Citrix-problematiek) hoe kwetsbaar en afhankelijk we zijn van onze informatievoorziening en hoe belangrijk adequate informatiebeveiliging is. De Connectie heeft inmiddels de geadviseerde maatregelen genomen. Uitvoering van het vastgestelde beleid loopt, samenwerking op regionaal niveau (met gemeenten Arnhem, Renkum en De Connectie) wordt steeds belangrijker, met financiële gevolgen voor 2021.

Managementinformatie/datagedreven werken
Er wordt onder andere managementinformatie rond formatie en bezetting, ziekteverzuim, het vergunningen-proces en enkele dienstverleningsrapportages geleverd. Eind 2020 zijn we gestart met het maken van een visie op datagedreven werken. In 2021 stellen we deze visie vast en gaan we een drietal pilots uitvoeren.

Deze pagina is gebouwd op 08/30/2021 12:19:37 met de export van 08/30/2021 12:15:55